coca cola



Vi åkte till coca cola fabriken med min klass och de andra 7orna .
Vilken besvikelse det va :(
jag har alltid tänk coca cola fabriken .. :o
floder av coca cola , som kalle och choklad fabriken ni vet?
men nej så va det inte ! när man kom in i fabriken så va det bara järn och flaskor som snurrade .
Dära körde vi en liten tävling och mitt lag kom sist , men vi fick ett tröst pris:D
eller alla fick det , vi fick dricka hur mycket cola vi orkade :'D jag kunde nästan inte andas efter allt.
men slut om det nu , lite fakta om coca cola hära:

  • coca cola skapades  av en apotekare och  det skulle hjälpa mot huvevärk
  • om man lägger en tand i coca cola glas tror vissa att det fräter sönder , svar : nej
  • sverige har bara en coca cola fabrik som ligger i jordbro (den vi va på ^^ )
  • det är bara 5 i hela världen som vet coca cola receptet
  • ingen i sverige vet receptet
  • i fabriken så rengör de kranvattnet en gång till
  • i island dricker de mest coca cola
  • i japan finns det över 1 miljon coca cola aoutomater

lisa , kom inte på mer (a) 





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback